czwartek, 12 lipca 2007

Plany budowy taniego domu

Razem z moją narzeczoną zdecydowaliśmy. Rozglądamy się za działką budowlaną. Kupujemy działkę a potem budujemy dom. Na pewno nie od razu, nie mamy takich możliwości. Ale w perspektywie 2-3 lat budowę zaczniemy.

Ja lubię planować przyszłość ze szczegółami. Dlatego od razu zaczęliśmy się zastanawiać nad tym, jaki dom zbudujemy.

Zawsze marzyłem o domu z wielką piwnicą. Wielką, bo chciałem urządzić w niej przynajmniej jeden pokój. Pokój do spędzania czasu latem, gdy na dworzu będzie gorąco. I niewymagający ogrzewania zimą. Poza tym w piwnicy miało być miejsce na różne tzw. przydasię. Czyli innymi słowy składnica skarbów. ;)

Ale teraz mi się pomysł zmienił. Widziałem bowiem projekty najtańszych domów, które wcale nie wymagają podpiwniczenia. Ponieważ dom ma być najtańszy jak się da, trzeba będzie zrezygnować z kosztów podpiwniczenia. Zbędnego w sumie. Gdy dom będzie dobrze zaizolowany, latem będzie w nim chłodno. Zainwestujemy w gruntowy wymiennik ciepła. Jeśli w domu będzie zbyt gorąco, schłodzimy go właśnie tym wymiennikiem.

Widziałem też bardzo fajny projekt domu pasywnego. Ten będzie dość drogi... Dlatego tylko zaadoptujemy z niego kilka pomysłów. Przede wszystkim olbrzymie okna po południowej stronie.

Źródłem ciepła w naszym domu będzie kominek z rozprowadzeniem gorącego powietrza. Do tego ewentualnie klimatyzator z funkcją grzania, czyli pompa ciepła powietrze-powietrze. Najtaniej jak się da...

W każdym razie na razie szukamy działki...

2 komentarze:

kerbonne pisze...

Witam
A moze dom w technologii modulowej strawbale?
www.glinianachatka.com
pozdrawiam i zycze milej lektury:)

Krzysztof Lis pisze...

@kerbonne: z glinosłomy planowałem zrobić garaż/warsztat/biuro. A podana przez Ciebie strona nie działa. ;p