sobota, 30 czerwca 2007

Dlaczego Alternatywna Szkoła Budowania jest zupełnie inna od wszystkich?

autorem artykułu jest Piotr Waydel

Wszystkie szkoły mają za zadanie przekazać ściśle określoną ilość wiedzy. Od stopnia jej opanowania zależy zaliczenie. Świadectwo ukończenia potwierdza, że absolwent w określonych momentach dysponował wystarczającym zasobem informacji. Nie ma żadnego znaczenia czy zrozumiał i czy potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce.

Najczęściej również, zdobyta (?) w szkole wiedza, niewiele ma wspólnego z przyszłą pracą.

Nawet jeśli ktoś przyswoił całą wiedzę ze zrozumieniem, to bez sprawdzenia i utrwalenia jej w praktyce, jest niewiele warta.
Brak przekonania, że jest rzeczywiście potrzebna i przydatna, prowadzi do popularnej wśród studentów metody trzech Z. Zakuć, zdać i zapomnieć.

Szkoła przede wszystkim nie przygotowuje do samodzielnego myślenia, a zamiast rozwijać kreatywność, zabija wszelką indywidualność.
Zamiast uwzględniać indywidualne zdolności, równa wszystkich do poziomu najmniej pojętnych, niszcząc ambicje i marnując w zarodku talenty.

Praktycznie też, żadna ze szkół nie zapewnia jakiejkolwiek pracy. Absolwenci sami muszą jej poszukiwać i nawet do tego nie są przygotowywani.

Alternatywna Szkoła Budowania ma zupełnie inne zadanie. Właściwie to wszystko jest w niej do góry nogami w porównaniu ze zwykłą.

Jest w niej praktycznie wszystko, co jest dostępne na świecie na temat różnych rodzajów budownictwa ekologicznego i ekstremalnie energooszczędnego, możliwości autonomii energetycznej i wodno-ściekowej.

Jeszcze ważniejszą sprawą poruszaną w szkole, są zagadnienia prawne, organizacyjne, finansowe i podatkowe związane z zakładaniem i prowadzeniem szeroko rozumianej działalności usługowo-budowlanej w krajach Unii oraz różne możliwości osiągania ponad przeciętnych wyników.

Szkoła jest przeznaczona wyłącznie dla ludzi zdecydowanych osiągnąć sukces w budownictwie zdefiniowanym wyżej, poprzez współtworzenie paneuropejskiej rozproszonej sieci. Szkoła ma przygotować przyszłych wspólników i współpracowników, przede wszystkim z Polski, Ukrainy i Białorusi. Dla uczestników przewidziane jest stypendium.

Kandydaci do szkoły mogą mieć różne wykształcenie. Bardzo dobrze jeśli jest to średnie lub wyższe budowlane. Powinni mieć praktykę w budownictwie. Wiek nie gra roli. Ważne są takie cechy jak zdecydowanie, konsekwencja, wytrwałość, sumienność, dokładność, umiejętność współpracy. Absolutnie wykluczone jest nadużywanie alkoholu.

Znam osobę, która praktycznie ma tylko wykształcenie podstawowe i to bardzo niedokładne. Ale dzięki wyżej wymienionych cechom, ma po kilku latach pracy hurtownię, dwa sklepy i kilka nieruchomości. Podobne możliwości są wszędzie, jeśli tylko się je zauważa i realizuje z żelazną determinacją.

Podstawowymi zajęciami w szkole są praktyki budowlane, polegające na uczestnictwie w powstawaniu różnych domów energooszczędnych, ekologicznych..

Zajęcia teoretyczne są organizowane w wolnym czasie, w formie twórczych burz mózgów i polegają na rozwiązywaniu prawdziwych i hipotetycznych problemów organizacyjnych, budowlanych i innych. Mają za zadanie pokazać różne możliwości rozwiązania i różne osiągane dzięki temu efekty. W wielu z moich artykułów zasygnalizowałem zarówno niektóre tematy zajęć, jak i rozwiązania.

Ich rzeczywistym celem jest rozbudzenie ciekawości, kreatywności, a nie przekazanie konkretnej wiedzy, którą zawsze można zdobyć, jeśli tylko się chce. Ale trzeba, żeby się chciało chcieć. Nie jest istotne ile wiedzy kto przyswoi, ale czy potrafi jej szukać i jak potrafi ją wykorzystać.

Zmiana miejsca pobytu, nowe wyzwania i wspierające otoczenie stwarzają doskonałe warunki do rozwoju zawodowego i osobistego oraz pozwalają na znaczną poprawę samooceny.

Czas praktyk i wspólnego zastanawiania się nad różnymi problemami, służy wzajemnemu poznaniu się. Pozwala to na podjęcie decyzji, czy chcemy wspólnie coś osiągnąć. Zamiast egzaminu jest rejestracja działalności gospodarczej i realizacja ciekawych projektów budowlanych.

Dla kursantów z Ukrainy i Białorusi, decyzja o współpracy, skutkuje (jeśli są tym zainteresowani) założeniem wspólnej spółki z o.o. w Polsce. Dzięki temu mogą prowadzić działalność na terenie Unii.

Siedzibą powstających firm i wizytówką dla świata będzie między innymi Autonomiczne Osiedle Ekologicznych Domów Pasywnych, koło Lasu Kabackiego (Warszawa).

Piotr Waydel

--
Piotr Waydel



Autor zajmuje się zagadnieniami odnawialnych źródeł energii i jej oszczędzania. Napisał on między innymi artykuły:
Inne artykuły tego autora znajdziesz w serwisie artelis.pl.

Brak komentarzy: