wtorek, 27 września 2011

Wolno stojący piec ze stalowym kominem

Dzisiejszym wpisem rozpoczynam cykl wpisów, które oznaczać będę hasłem "inspiracje". Będę tu wrzucać fajne odnośniki do ciekawych artykułów, pomysłów, zdjęć, itd.

To zdjęcie znalazłem na Flickrze, autorem jego jest wplynn. Przedstawia wolno stojący piec grzewczy w drewnianym budynku. Warto zwrócić uwagę na to, że stalowy komin nie jest niczym osłonięty, co pozwala mu na całej długości oddawać ciepło do wnętrza pomieszczenia. Ze względu na to, że pomieszczenie jest wysokie, nie jest to chyba najlepszy sposób na jego ogrzewania.


Dla tego pomieszczenia wybrałbym raczej ogrzewanie podłogowe. Każdy inny rodzaj ogrzewania spowoduje, że pod sufitem będzie duża ilość ciepłego powietrza, a przy podłodze będzie zimno.

Najbardziej to mi się tu podoba wykończenie ścian, choć ja chyba zdecyduję się na wykończenie mojego domu w środku przez OSB. Fajnie wygląda też wykończenie dachu, ale u mnie nie będzie widać krokwi, bo będą schowane między warstwami wełny mineralnej.

heating stove and loft stairs

2 komentarze:

Mateusz pisze...

Fajnie wpasował się w klimat domu, takie piece idealnie pasują do drewna. Ja postawiłem na kominek wbudowany. Znalazłem teraz na stronie drzwiczki-kominkowe.pl drzwiczki kominkowe niezbędne żeby zamknąć palenisko.

Przemysław Tolewski pisze...

Także takie rozwiązanie u siebie posiadam i ja jeszcze chcę powiedzieć, że również bardzo istotnym jest to aby regularnie wykonywać przeglądy kominiarskie. Jak dla mnie bardzo dobrym rozwiązaniem jest kontaktowanie się z https://kominiarz.warszawa.pl/ i tego kominiarza każdemu polecam.